måndag 4 mars 2013

Gör en enkel shabby chic krans

Jag köpte tillbehören tidigare idag och så fort jag kom hem så började jag pyssla på och bygga min söta krans! kransen var fin i sig men jag ville få dit något annat då den var helt vit. Super enkelt men tänkte visa iaf! Den har verkligen inte bara ett användsnings område utan häng den på dörren ( inomhus som utomhus), häng på väggen, köp en ställning med pinne och trä den på det! Lägg på en hylla eller köp värmeljushållare och tryck dit och lägg på bordet som dekoration! Går alltid att göra om den till något helt annat än en krans!! Så nu börjar vi, detta är resultatet :


Jag la den längst upp på min steghylla jag har i vardagsrummet, tillsammans med ett Lene- Bjerre blockljus och ett kort.

Steg ett: Välj en krans


Steg två: Klipp lös alla slingor ifrån rankan




Steg tre: tryck in ena änden i kransen och börja slingra dig så som du vill ha det. Fortsätt runt hela kransen tills du är nöjd.



 Steg fyra: Jag hade hemma spets sedan tidigare men det funkar med ordinarie tråden som sitter på skylten också, men klipp till spetsen i önskad längd. Trä spetsen igenom skylten och knyt på baksidan.



Klipp en liten till bit spets och knyt fast i kransen så du sedan kan knyta fast skylten.



Klar!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar