söndag 3 mars 2013

Pärlhyacint

Titta vad min pärlhyacint har växt sig fint! Jag handlade den i onsdags hos löfgrens i stan för ynka 25 kr och jag planterade den i en rosa mugg jag hade hemma och placerade den på min fina vita bricka på köksbordet och det gjorde så vårkänslorna bara bubblade fram! tänk en liten vårlök bringade upp humöret och satte ett leende på läpparna. Det är super fint att plantera blommor i inte bara krukor, använd muggar, gammal glasburk och knyt ett fint spetsband och listan kan bli oendlig, det sticker ut och sätter en personligare prägel på det! Så ut å handla er en vårlök och pyssla på! Jag köpte lite träfnyske som är färgat rosa som finns att köpa på hobbybutiker eller inredningsbutiker. Godkväll på er!



Hehe och ja jag skaa köpa nya blommor till fönstret dessa passar inte! 
Jag vill ha lite högre blommor i köksfönstret eftersom jag har ganska bra insyn plus att det ser stökigt ut med hängande blad men har inte hittat några som jag fastnat för än så tipsa gärna! :)


obs, lånade sista bilden ifrån : jagovitt

2 kommentarer: